Ukrayna’da savaş şiddetlenirken, Radio Sputnik Amerika’nın kalbindeki radyo dalgalarını işgal ediyor



Ukrayna'da savaş şiddetlenirken, Radio Sputnik Amerika'nın kalbindeki radyo dalgalarını işgal ediyor

Liberty, Missouri’de, Rusya tarafından finanse edilen haber programları Radyo Sputnik her gün duyulabilir KCXL’de — bu bir yayın yapan birkaç ABD istasyonu onun gösterileri.

Radyo Sputnik’in sunucuları sık sık Amerikalıları Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in savaşının “ana akım medyanın” bildirdiği hiçbir şeye benzemediğine ikna etmeye çalışıyor.

Örneğin, Jamarl Thomas, Radio Sputnik talk show “Fault Lines”ın yakın tarihli bir bölümünde, savaşı başlatmakla Ukrayna Devlet Başkanı Volodymyr Zelenskiy’i suçladı.

İlişkili: Rusya’nın feministleri savaşı ve propagandasını çıkartmalar, posterler, performans ve grafiti ile protesto ediyor

Pek çok kişi Zelenskiy’i ulusal bir kahraman olarak selamlarken, Thomas ona bir NATO kuklası ve acıklı bir başkan dedi.

Bu, Ukrayna’nın çok ötesinde, sosyal medyada, TV istasyonlarında ve radyo dalgalarında -esas olarak kendi bakış açılarını haklı çıkarmak ve izleyicileri etkilemek için rekabet eden anlatılar üreten ABD ve Rusya tarafından yürütülen- bir bilgi savaşının nasıl ortaya çıktığının bir örneği.

KCXL’in program direktörü Jonne Santoli-Schartel Rusya’nın Ukrayna’da yaptığının “%100” yanlış olduğuna inandığını söyledi.

“KCXL’deki pek çok şova katılmıyorum ama onları yönetiyorum çünkü farklı görüşler almak çok önemli.”

Jonne Santoli-Schartel, KCXL program direktörü

“KCXL’deki pek çok şova katılmıyorum ama onları yönetiyorum çünkü farklı fikirler almak çok önemli” dedi.

Yayında karışık sesler elde etmek – “bana göre Amerika bundan ibaret” diye ekledi.

İlişkili: Gürcistan’daki Ruslar Ukraynalıların tahliyesine yardım ediyor

ABD Ulusal Yayıncılar Birliği, Sputnik Radyosu için çağrıda bulundu havadan alınacakBirinci Değişikliğin “özel aktörlerin sağlam, ahlaki yargıda bulunmalarını engellemediğini” ve “ulusumuzun yanlış bilgiye karşı ve dünya çapında özgürlük ve demokrasi için tam olarak birlik içinde durması gerektiğini” belirtti.

Santoli-Schartel, Rus işgalinin başlamasından bu yana istasyona çok sayıda nefret çağrısı almasına rağmen, Sputnik’i çekme planı olmadığını söyledi.

Aynı ruhla, istasyonun bir Ukrayna programı yayınlamaya istekli olacağını söyledi.

“Yine de yapardım ve eğer bunun için ödeme yaparlarsa kesinlikle” dedi. “Evet, kalbim Ukrayna’daki insanlarla birlikte.”

İstasyon, Rus hükümeti tarafından finanse edilen programları günde altı saat yayınlıyor. (İstasyonun içeriğinin geri kalanı, komplo teorisyeni “Alex Jones” ve “TruNews” de dahil olmak üzere evanjelik programlardan aşırı sağ talk şovlarına kadar kumar oynuyor.)

Propagandayı meşru haberlerden ayırt etmek

Yabancı Ajan Kayıt Yasası başvurularına göre, küçük, bağımsız radyo istasyonuna programlarını yayınlaması için Radio Sputnik tarafından her ay 5.000 dolar ödeniyor.

İlişkili: Ukrayna şimdi insanları Donbas’ı tahliye etmeye çağırıyor. Bu Ukraynalı Amerikalı papaz yardım etmek için hayatını riske atıyor.

2019’da bir yargıç, KCXL ve Rus hükümeti tarafından desteklenen bir medya kuruluşu olan Rossiya Segodnya da dahil olmak üzere iki ABD radyo istasyonu için bir aracı olan Florida merkezli RM Broadcasting, LLC’ye – yabancı ajan olarak kayıt ol Yabancı Temsilciler Kayıt Yasası veya FARA uyarınca Adalet Bakanlığı ile.

O zamandan beri şirket, Rus hükümeti adına KCXL gibi yayıncılara yayın süresi için ne kadar ödediğini düzenli olarak açıklamak zorunda kaldı.

FARA, 1938’de yürürlüğe girdiDünya Savaşı öncesinde Almanya gibi ülkelerin kamuoyunu etkilemeye çalıştıklarına dair korkulardan doğdu.

Propaganda çabalarını yakalamak ve bunların ifşa edilmesini zorunlu kılmak başından beri yasanın amacıydı” dedi. Matthew Sandersonşirket Caplin ve Drysdale ile FARA konusunda uzmanlaşmış bir avukat.

FARA’ya ilk kaydolanlardan biri, 1930’larda bir Alman medya ajansı olan Transocean News Service idi. Nazi rejiminin kontrolü altına girdi Ve başladı ABD yayınları için hikaye olarak Nazi yanlısı propaganda sunmak ücretsiz veya küçük bir ücret karşılığında yazdırmak için.

Sanderson, “Hile, açıkçası – özellikle bu gün ve çağda – propaganda çabalarını meşru haber servislerinden ayırmaktır” dedi.

Bu, Radio Sputnik ve daha önce Russia Today olarak bilinen kardeş ağı RT’nin üzerinde durduğu bir çizgi.

ABD’de bir kitleye ulaştılar 2017’den beri ve 2010sırasıyla, RT America geçen ay kapanmış olsa da, “öngörülemeyen iş kesintisi olayları.

Putin’in eylemlerini ‘badanalamak’

2011-2014 yılları arasında RT America için haber spikeri olarak çalışan Liz Wahl, haber personelinin ABD’yi eleştiren hikayeleri yayınlamaya geldiğinde bir dereceye kadar gazetecilik bağımsızlığına sahip olduğunu söyledi. Polis vahşeti, gelir eşitsizliği ve Batı kurumlarının düşüşünü öneren diğerleri gibi konuları içeriyordu – “bütün bu tür konular gerçekten önemli” dedi.

Ama sonra Rusya, 2014 yılında Ukrayna’nın Kırım bölgesini ilhak ettiWahl, gazetecilik bağımsızlığının ortadan kalktığını ve gösterinin Putin’in eylemlerini “bozmak” için baskı altında olduğunu söyledi. Kremlin’in Ukrayna’yı işgalini haklı çıkardığı için şimdi bunun yankılarını görmeden edemeyeceğini söyledi. onu “denazize etmek”.

İlişkili: Amerika’daki vücut zırhı fabrikaları, savaşın parçaladığı Ukrayna’ya teçhizat gönderiyor

Wahl, “O zamana, zorlamak zorunda kaldığım anlatı türlerine bakmak biraz ürpertici” dedi.

Ukrayna hükümetinin sözde neo-Nazi unsurlarını vurgulamaya zorlandığını hissettiğini söyledi. Bu iddiaları doğrulamaya gittiğinde, kaynakların çoğunlukla RT’deki meslektaşları olduğunu gördü.

“Sadece bir gerekçe yoktu. Ukrayna’daki Nazilerin bu unsuruna odaklanmak anlamsızdı.”

O yıl, RT America’dan istifa ettiğini canlı yayında açıkladı.

Artık bir podcast’e ev sahipliği yapan Wahl, “radikalleşmiş” dezenformasyon ve aşırılık hakkında, RT yapımcılarının ve haber direktörlerinin RT America’nın ana akım medya tarafından görmezden gelinen hikayeler anlattığı fikrini desteklediğini söyledi.

“Fakat daha geniş hedef, ABD’yi gerçekten [its] demokrasi düşüşteydi, kargaşa içindeydi ve bizim bir nevi ikiyüzlü olduğumuzu.

Rus sansürü

USC Annenberg profesörü Nicholas Cull’a göre, Bu Kremlin stratejisi, eski bir ABD oyun kitabının sayfalarından alınmıştır.

Cull, “Sputnik ile oyunu anlamak için, Rusya’nın Soğuk Savaş sırasında Amerikan yayıncılığı anlayışını düşünmelisiniz” dedi. “Rusların yorumladığı kadarıyla ABD, Sovyetler Birliği içinde farklılıkları genişleterek ve şüphe yaratarak Soğuk Savaş’ta başarı elde etti.”

Nicholas Cull, USC Annenberg, profesör

Cull, “Sputnik ile oyunu anlamak için, Rusya’nın Soğuk Savaş sırasında Amerikan yayıncılığı anlayışını düşünmelisiniz” dedi. Radio Free Europe ve Voice of America gibi radyo programları aracılığıyla “Rusların yorumladığı kadarıyla ABD, Sovyetler Birliği içinde farklılıkları genişleterek ve şüphe yaratarak Soğuk Savaş’ta başarı elde etti”.

ABD Küresel Medya Ajansı’na göre, bugün ABD hükümeti tarafından finanse edilen bu iki medya kuruluşu, dünya genelinde 40’tan fazla dilde 300 milyondan fazla kişiye ulaşıyor.

Cull, bunun kısmen ABD hükümetinden editoryal bağımsızlıklarından kaynaklanabileceğini söyledi.

Cull, “Amerika’nın Sesi ve Radio Free Europe/Radio Liberty, editoryal bağımsızlıklarını şiddetle savunuyorlar” dedi.

Ve yazı işleri ekipleri ABD’yi eleştirmekten çekinmediler.

Örneğin 2019’da Voice of America’s çocuk gelinlerle ilgili haber dizisi konunun derinlemesine kapsama dahil ABD içinde.

“Yani, Amerika Birleşik Devletleri’ni içeriyorlar [in their] eleştiri zamanı geldiğinde eleştiri ve bunu Russia Today veya Sputnik’te bulamazsınız.”

Buna karşılık Kremlin, Ukrayna’daki savaşına yönelik eleştirileri bastırmaya çalıştı ve Mart ayında Amerika’nın Sesi ve RFE/RL’yi Rusya içinde engelledi.

Ancak RFE/RL’nin eski başkanı Thomas Kent, ABD’nin bu sansür dersini Rusya’nın oyun kitabından almaması gerektiğini söyledi.

“Kalbinizde, bunun gerçekten durdurulması gerektiğini hissediyorsunuz” dedi. “Kafanızın içinde kendinize ‘Ülkemiz konuşma özgürlüğü ve bilgi edinme özgürlüğü üzerine kuruludur’ diyorsunuz – hatta biz aynı fikirde değiliz bilgi özgürlüğü.”


Kaynak : https://theworld.org/stories/2022-04-11/war-rages-ukraine-radio-sputnik-occupies-airwaves-american-heartland

Yorum yapın